Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Exam ! Sukob ! Practical ! arrgghh banyaknye bnda nk cite ni ! PART 3.

Tuesday, May 17, 2011
Sukob 2011, DONE ! Now, cite pasal Praktikal pulakk,,

16 Mei- Yes !! Tercatat sudah dlm sejarah hidup aku, "PENGALAMAN BEKERJA SHAFFY AR-RAHIM YG PERTAMA." Semalas-malas aku, akhirnya kerja jugak. Walaupun hanya sekadar praktikal, tp cukup utk membuatkan mak aku bangga dgn aku.. HEHE..

Awal-awal pagi dh kena bgun n siap pegi keja.. Aku pulak memang lah rajin sangat nak bangun awal kn.. Bermulalah rutin pertama aku pg kerja pagi2 mcm org lain jgk. Dalam hati terdetik jugak macam mana lah tempat keja tue, staff-staff kt sana, keja apa aku kena buat, dan paling risau skali, si BOS nye ! Dahla keja kt menara KOMTAR yg tinggi mencacak tue, silap-silap hari bulan terjun menara jugak aku dibuatnye sbb nervous sangat.

Sampai je kt destinasi dituju, terus buat muka budak innocent. Ala-ala control cun pun ader sbb nk lembutkan hati si staff-staff kt sana dan sang Pengarah nye. Tapi, Alhamdulillah semuanya tak seperti yg aku sangka. Staff-staff kt sana semuanya mesra sgt, Pengarah pun ramah dgn pekerja and boleh dibuat kawan.

Banyak perkara yg aku dapat belajar even first day datang tak banyak keja. Salah satunya, working environment kat situ sangat tenang. Tak pressure, mungkin sebab keja tak bertimbun lg. So, kena be prepare la dgn projek Karnival Taman Botani nanti, keja laa sampai muntah ye shaffy.

Eh eh lupa plak nk mention nama company yg aku praktikal tue.. JABATAN KEMENTERIAN PELANCONGAN MALAYSIA, PULAU PINANG. Kerja aku apa ? Dah nama pelancongan, takkan aku nak masak memasak kot, apa punya turr ! Tugas aku kena bantu buat event sekitar Penang dlm usaha membangunkan industri pelancongan sekitar Penang (Wahh, ayat korporat dah skarang !). FYI: aku pon orang Penang. So why not aku promote Penang sendiri..

Kepada tuan-tuan dan puan-puan, datang lah melawat Penang ye !


0 komen membina:

Post a Comment