Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Perihal aku by Shaffy Ar-Rahim.

Thursday, June 16, 2011
Tetiba rasa nak muhasabah diri pulak.

Bila merenung ke luar tingkap, rasa indahnya dunia penuh fana ini.
Subhanallah, hebat ciptaan agung ini. kan?
Melihatkan langit dan daratan, bulan dan matahari, malam dan siang.
Saling berpasangan dan saling melengkapi.
Kadang-kadang kita rasa diri kita hebat, tapi sebenarnya kita ni kerdil sangat.
Kadang-kadang kita rasa sihat dan kuat, namun semuanya hanyalah pinjaman semata-mata.



Aku ini orangnya biasa,
punya hati dan perasaan yang adakalanya berbeza.
Bila gembira aku tersenyum,
Bila sedih aku memendam,
Bila hiba aku bergenang,
Bila marah aku terdiam.
Tapi, aku faham erti kehidupan.

Aku ini orangnya kerdil,
selalu diperkecil dalam gurau dalam nyata.
kerdil fizikal,
kerdil fikiran,
kerdil kemahiran,
kerdil segalanya-galanya.
Namun, Tuhan tahu apa yang terbaik buatku.

Aku ini tak punya apa-apa,
tak punya harta berjuta-juta,
tak punya rupa seindah purnama,
tak punya bakat untuk dibangga,
Segalanya hanya pada usaha dan doa,
Agar aku dikurnia kehidupan abadi kearah jalan syurgaNya.




1 komen membina:

  1. wajah saya tak jernih, banyak celanya..
    keturunan saya tak terpilih, rakyat jelata bukannya raja..
    saya tak bertaqwa, saya banyak berdosa..

    tapi saya memang sederhana, saya tak ada harta..

Post a Comment